Quickscan - Business Lab

Let's talk about innovation

Meld u aan voor een inspirerende innovatielunch

Kennissessies over businessmodel innovatie

Meld u nu aan voor een van de onderstaande lunchsessies

Inschrijven voor een innovatielunch

Bij innovatie denkt u waarschijnlijk direct aan het bedenken van een nieuw product, maar innovatie is meer dan alléén productontwikkeling. Tijdens een inspirerende lunchsessie laten we u kennismaken met het begrip businessmodel innovatie. Een bewezen methodiek, die u helpt uw productinnovatie succesvol op de markt te zetten.

Wilt u meer weten over dit onderwerp? Dan nodigen wij u uit deel te nemen aan een van onze lunchsessies. Het programma begint om 12:00 uur en eindigt om 14:00 uur.

PROGRAMMA
(Inclusief lunch)
• Inleiding
• Belang van innovatie
• Uitleg businessmodel innovatie
• Hoe past u het in de praktijk toe?
• Afsluiting

LOCATIES
De lunches worden bij de partners van Businesslab georganiseerd. Dit betekent dat iedere lunch op een andere locatie plaatsvindt.

27 januari: AOMB, Eindhoven
22 februari: Deloitte, Eindhoven
21 maart: Rabobank, Eindhoven
25 april: DB&P, Breda
26 mei: We/Provide, Eindhoven
29 juni: DeltaZuid, Waalre

Ontbijt

WAT IS BUSINESSLAB FOR INNOVATORS?

Businesslab for Innovators helpt ondernemers die een nieuw product op de markt willen brengen. Na de intake en businessanalyse neemt een multidisciplinair team van experts in een sessie van één dag de businesspotentie van het product onder de loep. De experts leveren input op relevante vakgebieden, zoals innovatie, marketingcommunicatie, intellectueel eigendom, financiën, subsidies en technologie. De input uit deze dag wordt vastgelegd in een business roadmap. Een belangrijk onderdeel is het Business Model Canvas. Hiermee legt de ondernemer een stevige basis voor de verdere succesvolle introductie van zijn nieuwe product.

VOOR WIE IS HET BEDOELD?

  • Bedrijven die een nieuw product op de markt willen brengen.
  • Het gaat om een product of een productrange met marktpotentie.
  • Het ontwikkeltraject tot de marktintroductie is te overzien.
  • De ondernemer is zelf 100% gemotiveerd en actief betrokken.
  • De ondernemer is gevestigd in Zuid-Nederland (Brainport regio).

WAT LEVERT HET DE ONDERNEMER OP?

  • De business roadmap om strategische keuzes te maken.
  • Een checklist om de juiste vervolgstappen te zetten.
  • Een uitgewerkt businessmodel voor het nieuwe product.
  • Inzicht in de do’s en don’ts bij innoveren.
  • Toegang tot een relevant innovatienetwerk.

De partners van businesslab